Other Recent Articles

Malaysiakini

Tune Talk mencatatkan keuntungan kali pertamanya

By Admin on Tuesday, October 12, 2010 with 0 comments


PETALING JAYA 11 Okt. - Biarpun hanya hampir setahun beroperasi,Tune Talk Sdn. Bhd. (Tune Talk) yakin akan mula mencatatkan keuntungan kali pertamanya pada tahun depan.

Ketua Pegawai Eksekutifnya, Jason Lo berkata, keuntungan awal itu mampu diraih hasil kecekapan dalam operasinya dan penjenamaan Tune Talk yang semakin kukuh.

Menurut beliau, pelbagai produk dan perkhidmatan baru serta nilai tambah juga merupakan faktor penyumbang kepada keuntungan operator mudah alih itu.

''Walaupun baru beroperasi Tune Talk telah mencatatkan peningkatan dalam Purata Perolehan Setiap Pengguna, sekali gus menambah pendapatan kami.

''Prestasi ini dijangka mampu membantu Tune Talk merekodkan
keuntungan pada 2011,'' katanya ketika ditemui selepas melancarkan
Tune Talk Loyalty Points di sini hari ini.

Beliau berkata, Tune Talk Loyalty Points juga dijangka mampu
menarik lebih ramai pelanggan pada masa depan berbanding 1.4 juta
setakat ini.

Jason berkata, daripada jumlah itu kira-kira 50 peratus adalah
pelanggan aktif dan bakinya pula terdiri daripada pelanggan yang
memiliki beberapa kad sim dan pelanggan yang mengembara.

''Kita percaya dengan jenama Tune Talk semakin stabil, syarikat ini
berupaya menarik lebih banyak pelanggan dengan kelebihan kadar
bayaran yang termurah,'' ujarnya.

Beliau tidak menolak pertumbuhan pelanggan Tune Talk disebabkan
kadar panggilannya yang termurah di negara ini.

Jelasnya, Tune Talk menawarkan kadar panggilan suara pada harga 16
sen seminit, data lima sen bagi setiap megabait, perkhidmatan
pesanan ringkas juga lima sen dan panggilan antarabangsa pula
adalah 10 hingga 30 peratus lebih rendah daripada pengendali lain.

Menurutnya, Tune Talk akan melebarkan strateginya dengan membuat
promosi agresif di Malaysia Timur, Pantai Timur dan Johor.

Mengulas mengenai Tune Talk Loyalty Points, Jason berkata, mulai
sekarang para pelanggannya boleh mendapat ganjaran melancong dengan
AirAsia dan AirAsia X hanya dengan menebus mata daripada kredit.

Program terbaru Tune Talk itu adalah hasil kerjasama bersama
syarikat penerbangan tambang murah, AirAsia.

Jelasnya, program itu amat menarik kerana ia tidak mempunyai tarikh
luput, selagi menjadi pelanggan Tune Talk.

''Mudah sahaja untuk mendapatkan ganjaran hanya dengan menambah
nilai kredit telefon.

''Lebih banyak pelanggan membuat tambahan nilai, lebih banyak
ganjaran yang diterima,'' katanya.

Jason berkata, pelanggan boleh mendapatkan maklumat penebusan
destinasi melalui http://www.tunetalk.com/points/ dan ia penebusan
boleh dibuat setiap enam bulan.

Beliau menambah, Tune Talk menawarkan sebanyak tiga mata bagi
tambah nilai RM3 dan 720 mata untuk harga kredit sebanyak RM300.

Keterangan lanjut : www.bisnesprepaid.com/teamnetwork


Category: Business , Feature , News , statement

POST COMMENT

0 comments:

Post a Comment